Tagi

Lubię przyglądać się obrazom.  Fascynuje mnie sposób, w jaki malarze przekazują emocje. Lubię niemal wszystkie okresy malarstwa, ale szczególnie Prerafaelitów. Sposób, w jaki malowali kobiety ma w sobie coś niezwykłego, jakiś ulotny wdzięk, nieuchwytne piękno i siłę. Impresjonizm też lubię, za zabawę światłem, szybkie pociągnięcia pędzla. Co ja tam jeszcze lubię… O! realizm lubię, chłopki w krótkich kieckach i chłopów z kosami. Troszkę romantyzm lubię, ale tylko odrobinę. Właściwie polubiłam ten okres w malarstwie dopiero, kiedy przeczytałam „Muzeum wyobraźni”. Wcześniejsze okresy malarstwa tylko jako ciekawostkę traktuję. Na ścianie żadnego obrazu przedstawicieli np. renesansu czy baroku nie powiesiłabym.

A najbardziej lubię na obrazach kobiety. Ich dłonie, spojrzenia, ułożenie ciała. Ostatnio zachwycam się macierzyństwem uchwyconym przez malarzy. Dzisiaj chcę Wam pokazać moje ulubione dzieła.

muzeum.torun

Vlastimil Hofman – Madonna ze szpakiem

Vlastimil Hofman – Madonna

Vlastimil Hofman – Madonnap