Tagi

,

Uwielbiam książki. Co tam uwielbiam, ja nie wyobrażam sobie życia bez nich. Szczególnie upodobałam sobie literaturę dla młodzieży i dzieci.

Kiedy kupuję książkę, najpierw zwracam uwagę na oprawę graficzną, bo najszybciej WIDZĘ, a zaraz potem sprawdzam cenę. Zazwyczaj oglądam w EMPiK-u wszystko, co mi się spodoba i zapisuję bądź zapamiętuję autorów i tytuły. Zaletą tego sklepu jest możliwość dotknięcia książki i poobracania stron. Jego ogromną wadą są wysokie ceny.

Aby nie przepłacać sprawdzam na Allegro wypatrzone książki i prawie zawsze znajduję je w znacznie niższej cenie. Nawet wliczając cenę wysyłki. Sprawdzam też księgarnie internetowe.

Jeśli nie mogę książki dostać przez internet w niższej cenie a okazuje się, że akurat na nią zachorowałam, to rezygnuję z istotniejszych zakupów i pozwalam sobie na zbytek. Na szczęście nieczęsto zapadam na tę chorobę.

Okazuje się, że EMPiK ma najwyższe ceny. Dziś oglądałam piękne wydanie dwóch tomów „Poczytaj mi mamo” z przecudnymi ilustracjami. Aż mi się oczy zaświeciły, ale szybko oklapłam, kiedy sprawdziłam cenę – 49,99 zł za jeden tom! Na Allegro ta sama książka kosztuje 33,89 zł plus 5,30 wysyłka. Niby tylko 10 zł różnicy, ale ja zdecyduję się na kupno dwóch tomów, wtedy różnica wyniesie 27 zł na niekorzyść EMPiK-u.

To taka mała dywagacja, aby zasugerować ostrożniejsze kupowanie książek.

Wracając do tematu, chcę pokazać wyszperaną we Wrocławskiej księgarni niesamowitą książkę, z niezwykłymi ilustracjami.

Jest to opowieść o chłopcu, którego losy zazębiają się z życiem dziewczynki uwielbiającej książki i ze zgrzybiałym starcem, który prowadzi sklepik z zabawkami. Hugo, czyli ów chłopiec, ma pewną tajemnicę, która nie powinna zostać odkryta.

Opowieść rozpoczyna się ilustracjami i na nich się kończy, zmuszając czytelnika do wytężenia wyobraźni.

Brian Selznick

„Wynalazek Hugona Cabreta”

Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”

Warszawa 2008

