Tagi

, , , ,

Wizyta u weterynarza była konieczna, bo dziewuchy miały wprowadzoną dietę, o czym pisałam w poprzednich postach. Miały za wysoki poziom mocznika i kreatyniny.

Wizyta była męczącą i stresująca dla wszystkich.

Miłka była przerażona, wyrywała się i kręciła. Nie pozwalała ogolić przedniej łapki, denerwowała ją warcząca koło ucha maszynka do golenie. Pani doktor sugerowała by ją poddać narkozie do pobrania krwi, ale się nie zgodziłam. Zaproponowałam, że zamienię panią doktor trzymającą Miłkę. Trochę sceptycznie na mnie spojrzały ale oczywiście pozwoliły. Bidulka, od razu się uspokoiła, co mnie z dwóch powodów ucieszyło: po pierwsze mniej ją bolało a po drugie to znaczyło, że traktuje mnie jak swojego opiekuna.

Wszyscy się napociliśmy zupełnie niepotrzebnie. Mogłam Miłkę od razu przytrzymać, następnym razem będę wiedzieć. Ostatecznie krew pobrano z tylnej łapki.

Cyna leżała o wiele spokojniej. U niej też trudno było dopchać się do żyły. Wygolono jej przednią łapkę, ale mimo kłucia w kilku miejscach, krew nie chciała lecieć. Skończyło się jak u Miłki-na wygoleniu tylnej łapki.

Długo leciała im krew po pobraniu, dłużej niż ludziom.

Rumo przy okazji też się przejechał samochodem. Całą trójkę zważyłam przed badaniem dziewczyn.Okazało się, że wszystkie fretki schudły. Niewiele, ale jednak. Mniej mięsa a więcej warzyw w jedzeniu poskutkowało spadkiem wagi. Będę musiała dodawać więcej tłuszczu.

Nie mogłam się wybrać po wyniki, ciągle coś mi przeszkadzało, aż w końcu poprosiłam o przesłanie ich na pocztę. Prośbę moją spełniono i bardzo się ucieszyłam, kiedy je przeczytałam. Poziom mocznika i kreatyniny spadł! Dobra wiadomość, dieta działa, więc frety mają się wyśmienicie.

Wyniki zrobione chwilę przed adopcją:

Cyna:     mocznik- 113,40  kreatynina- 1,80

Miłka:    mocznik- 77,10    kreatynina- 1,33

Wyniki po zastosowaniu diety, sprzed tygodnia:

Cyna:      mocznik- 60,50   kreatynina- 1,14

Miłka:    mocznik- 35,58    kreatynina- 0,91

przednia łapka Miłki

tylna łapka Miłki

przednia łapka Cyny

tylna łapka Cyny

